Carnaval!!!

28 februari 2010

Hola!!

Alles gaat hier nog steeds heel goed met mij en de tijd vliegt echt voorbij.

Deze maand heb ik vooral veel carnaval gevierd, want net zoals in Belgie is februari de carnavalmaand. Maar spijtig genoeg krijgen we hier geen carnavalvakantie van school. De mensen verkleden zich hier ook, maar heel anders dan in Belgie. Elke stad heeft hier zijn eigen soort masker en kleding. In de weekends lopen ze dan door een straat in de stad, een beetje zoals onze stoet, maar dan zonder wagens. De verklede mensen hebben een bol aan een touw en daar proberen ze mee op u gat te slaan... en da kan pijn doen.

Voor mij begon carnaval met een verkleedfeestje van de mensen van AFS Santiago. Zelf was ik verkleed als baseballspeler. Ook ben ik eventjes naar carnaval in mijn stad geweest met mijn broer en zus. Ze zijn hier echt mooi verkleed. Maar t beste was in La Vega, een andere stad die bekend staat om zijn geweldige carnaval. Daar is gewoon een openluchtfuif overdag bezig. Iedereen staat daar te dansen en dan komen die verklede mensen langs op op u gat te slaan. Het resultaat is een blauwe plek op mijn gat! De gewone mensen verkleden zich hier niet en het zijn ook vooral de jongeren die naar carnaval gaan. Dus het is niet zo dat er hier allemaal kleine kindere als prinsesjes enzo gaan rondlopen. T zijn eerder jongeren die willen dansen en gek doen en vooral veel willen drinken. Savonds organiseren ze ook elkes keer een concert in La Vega. De dag dat ik gegaan ben ben ik naar Calle 13 kunnen gaan kijken, das zo een groep zoals "de jeugd van tegenwoordig" maar dan int spaans.

Tot de volgende xxx

1. Dieter:
    1 maart 2010
    Estherrrrr :D (met th en zonder ht :p)
    Die carnaval lijkt me idd zalig, ik eb de foto's gezien;) (ge zag er wel cool uit als baseballspeler:p). Troost u ten eerste, ik eb ook geen carnavalsvakantie gehad:D tlijkt me daar wel cool, zo grotendeels de jeugd die daar feest enz:D
    en die Spaanse rapgroep... Daar ebt ge toch wel filmkes van nu xD? zoiets moét ik gwn zien hahaha:D

ik hoop da de blauw plekke op uw gat al wa wegzijn:p x

we missen Esther! x
  2. esther:
    2 maart 2010
    Dieter (met ie en zonder ei)ja die fotos van carnaval op fb zijn die van t kleine carnavalsfeeske van AFS, de fotos van het coole feeske in La Vega heb k zelf nog steeds nie.. maar die komt ge ma bekijke as k in genk ben :) xx
  3. Dieter:
    2 maart 2010
    goeie:D ik bedoelde die foto's van u als baseballplayer ;) (goed idee voor te gaan hakketakke volgend jaar hehe:p)
    En Esther ge gelooft t mss ni...maar... DE ZON SCHIJNT HIER EINDELIJK YEAH :D voor t eerst in 3 maanden :p
  4. esther:
    3 maart 2010
    K heb u tog al es gezegd da k de zon zou sture... t was alleen op dominikaans tempo, ga ma wa zonne in jullie 8 grade xx
  5. Dieter:
    5 maart 2010
    13 ö xD
  6. Brecht:
    13 maart 2010
    Fijn fijn, carnaval vieren op z'n Dominicaans XD
    Hier gaat ook alles goed. Ben vandaag nieuwe kleren gaan kopen. 't Ziet er leuk uit. Een blauw-gestreept hemd, een nieuwe trui en een nieuwe jeans (die oude jeans werd me te krap rond de edele delen :p)
    Voor de rest, ik vertrek maandag op stage in't Sint-Jansziekenhuis in Genk. Ik sta daar op de afdeling oncologie/nefrologie. 't Belooft zwaar te worden. Zeker omdat ik met chronisch zieke patiënten en met kankerpatiënten ga moeten werken. We zullen wel zien. Ik ben wel een beetje zenuwachtig maar ik heb er allesinds heel veel goesting in.

Brecht (met ch en niet met g)
  7. esther:
    16 maart 2010
    superveel succes met u stage brecht (met ch en niet met g) xxx
  8. olaf:
    6 april 2010
    esthertje wanneer horen we nog eens iets van u al van 16 maart niks meer van u gehoord das wel al heel lang geleden he
    groetjes olaf
  9. Brecht:
    12 april 2010
    Nu is't ondertussen al 12 april XD
    Esther is de laatste tijd naar te veel fiësta's geweest en houdt nu een siësta denk ik :p
  10. Dieter:
    13 april 2010
    13e nog altijd n kater :p
  11. olaf:
    17 april 2010
    17 de en nog altijd blijkbaar :)
  12. esther:
    20 april 2010
    ja ze hebbe hier goeie rum
  13. Brecht:
    4 mei 2010
    Waf waf waf!
    Volgens mij is die ambetante kater nu wel verdwenen hoor :p

Miaauw...?
  14. Dieter:
    12 mei 2010
    Nieuwe post nix?:p
  15. olaf:
    24 mei 2010
    nee blijkbaar niks nieuwe post zijn we zolang aant uitkijken naar iets nieuws staat er nog carnval
  16. Katrien:
    18 juni 2010