van kerst tot nu :P

2 februari 2010

Nu is het wel heeeel lang geleden dat ik mijn blogje nog eens heb bijgewerkt... maar ik ben nu eenmaal een echte dominikaan aant worden: lui.

K zal beginnen met waar ik vorige keer gestopt ben: kerstmis. (en zo kwam esther in februari nog vertellen over kerstmis :P) Kerstmis heb ik samen met mijn gastfamilie doorgebracht, het was vooral enorm veel eten en dan savonds naar een danscafee vol oudere mense. Niet echt heel speciaal dus maar... toen kwam nieuwjaar: Ik heb nieuwjaar 2 dagen mogen vieren. De nacht voor nieuwjaarsnacht ben ik naar de grootste mananita van mijn stad geweest. Een mananita is een optocht van autos met op het dak en uit de ramen dansende en drinkende dominikaantjes. Er is enorm veel muziek en tis ongeloofelijk cool. Ik had helemaal niet verwacht dat ik ernaar toe zou mogen vanwege het vele alcohol gebruik, de autos en het feit dat een mananita ten vroegste na middernacht begint, maar uiteindelijk ben ik morgen gaan en het is dan ook t beste feeske tot nu toe geworden. Op nieuwjaarsavond waren we gezellig samen met de hele famillie en na  middarnacht kwam er natuurlijk weer een dominikaans feeske aan :P. Ik ben er spijtig genoeg wel mijn gsm verloren, dus niemand moet nog iets op de belgische nummer sturen tot ik terug in belgie ben. En alsof dat nog niet genoeg was bleek 2 januari ook nog eens dat mijn bankkaart vervallen was... maar dat is sinds gisteren terug opgelost, ik heb eindelijk weer een beetje geld. Was wel balen, een maand met zo weinig geld zitten :P k was precies een dominikaanse schooier.

Ik ben een tijdje geleden ook nog een weekendje naar de hoofdstad geweest met mijn nicht, haar lief, een andere studente en een meisje van belgie die bij nicht op vakantie was. Heel het oude deel van de stad gezien, was heel mooi.

Ook school is ondertussen terug begonnen, redelijk saai, maar ook wel chill. K heb nog nooit zo weinig moete doen als dees jaar. Geen huiswerk, geen weekendwerk en een meid die alles doet :P de dominikaanse stijl dus :P Wat wel spijtig is dat de meid die hier werkte eergisteren gestopt is, ze moet zich laten opereren en mag 3 maanden niet werken. Ik zal ze in ieder geval enorm missen!! Nu hebben we een nieuwe meid en ik hoop dat ik net zo goed met haar overeen zal kunnen komen.

Ik ben ook 6 daagjes naar pico duarte, de hoogste berg van de caraiben, geweest. Dit was een AfS reis en t was enorm tof. Er waren allemaal studenten van verschillende landen en ook nog een deel dominikaanse vrijwilligers. OOk mijn broer en zus zijn meegegaan. Overdag was het altijd heel warm en ik ben er best wel bruin geworden, maar snachts zakte de temperatuur tot -5 en das echt wel koud om dan in een tentje te slapen. Maar de koude nachten zorgden ook wel voor dat we ons elke avond en ochtend konden verwarmen aan het supergezellige kampvuur.

Hier ga ik het dan bij laten, want ik moet nog eventjes terug naar school xx

1. papa mama:
    doe zo verder bratkondje
    dikke kus dat had je niet verwacht
    daaaaaaaag
  2. Dieter:
    2 februari 2010
    ik ad ier dus al 2x n heel verhaal getypt waarna k op de foute knop drukte waardoor k opnieuw kan beginne:p
    eindelijk nog eens een updateje dus xD (t wachten loont:D!). Bij -5° slape in n tentje lijkt me nu ook ni geweldig:p ma zo kampvuur en n horde buitenlanders lere kenne lijkt me wel keifijn:D lekker sociaal:p
    ik mis u:( dit jaar gaat er helaas geen duiveltje rond ons huppelen bij hakkentakke:( (maarja, ook geen engeltje of prinses yasmine:p). Mis de bende wel! En caféhange met u, da gaan we toch serieus moete inhalen:D
    mjah, goed da ge trug aan 'uw' geld kunt:p dan zijn de grootste probleemjes opgelost:D geniet nog van het luizijn (nu t nog mag:p).
    gemis!
    x x x
  3. chris peeters:
    5 februari 2010
    Wat klinkt dat allemaal goed!!!!
    Hier in de Stegestraat loopt alles gesmeerd. Na de krokus ga ik ook terug werken, dan is de vakantie lang genoeg geweest! ( 6 maanden)
    Geniet nog van de tijd die U daar rest en tot.....

groetjes,

chris
  4. Dieter:
    16 februari 2010
    ik mis Esther :) x
  5. papa mama:
    22 februari 2010
    mensen die dit lezen nog negentien weken en ons allerliefste pesterke is dan terug eindelijk want februari is de korste maand ma die duurd dubbel zolang
    we zijn heel fier op haar dat ze het gedaan heeft en het mee wil en mag maken ma ik laat haar nooit meer voor elf maanden vertrekken vergeet het maar
  6. olaf:
    26 februari 2010
    da denk ik nu eens ook ze mogen nu niet meer voor zo lang weg gaan :)
  7. Dieter:
    27 februari 2010