het regent

12 december 2009

Ik zal mn blogje nog maar es updaten. Ik heb deze namiddag toch niks beters te doen, want het is hier hard aant regenen vandaag!! Maar zelfs in de winter en in de regen ist nog 20 graden ofzo. :p Ik heb afgelopen maand nog heel wat gedaan. Ik ben int begin van de maand met mijn gastgezin voor een weekendje naar het zuiden van t land geweest same met de rotary club van hier. We zijn naar de grens van haiti geweest en naar een rivier. We hebben er ook heel wat dominikaanse gerechten gegeten zoals geit met avocado, rijst, yuca en bakbanaan en ook het ontbijt was dominikaans: gefrituurde kaas, gefrituurde salami, avocado, yuca en roerei. Van wat zou ik toch zo dik worden :P. Ik heb dus al kleren die te klein zijn en ik ben nog maar iets langer als drie maandjes hier, wat gaat da opt einde van t jaar geven!

Ondertussen zijn mijn nicht Kirsis en haar lief Eduard afgestudeerd als dokter en ze hebben nu vakantie tot in juli, dat is supergoed voor mij want ze maken heel vaak uitstapjes met mij en als ze uitgaan mag ik altijd mee. Ze hebben er dus ook voor gezorgd dat ik veel vaker en veel later mag uitgaan, want zolang ik met hun meega hebben mijn gastouders er geen problemen mee. Ook in het huis van Eduard is er 2 weekjes geleden een afs studente, Martina, ingetrokken Ik zie haar nu dan ook kei vaak, gisteren zijn we bijvoorbeeld nog naar twilight gaan kijken.

Op school heb ik nu examens, maar voor mij zijn de punten niet belangrijk en ik krijg zelfs geen rapport. Eigelijk ga ik dus ook amper naar school nu, ik moet alleen naar daar gaan om mijn naam op het blad te schrijven, 10 minuutjes iets invullen en dan naar huis gaan of iets anders gaan doen :P lekker chill. Maar de rest van de klas moet ook nie zoveel leren, mijn zus is altijd klaar na 2 uurkes leren, en da voor kerstexamens. Ik heb ook geen spaanse les meer, de leerkracht zei da we nu gewoon moeten oefenen en dat de lessen niet meer zoveel gaan uitmaken. Maar het gaat ook wel goed met het spaans, ik kan bijna alles verstaan en praten gaat ook goed. Natuurlijk maak ik wel nog super veel fouten, maar iedereen kan me begrijpen en dat is het belangrijkste

Zo nu ben ik klaar met mijn berichtje en ondertussen is het hier ook gestopt met regenen. Er is ineens weer heel veel zon :) xx

1. Dorien:
    13 december 2009
    nice!

PS: denk aan de "witte kerst" foto ;)
  2. Dieter:
    13 december 2009
    eindelijk nog eens een berichtje op de blog:D
    zalig da ge langer wegmoogt en veel vrij ebt, dan kunt ge goed voor mij duime hehe:p leuk om te horen da het spaans goedgaat:)

ik zal n potje sneeuw sturen, moest er hier vallen;)!

mis u! geniet vnt surfen dit weekend:)!
  3. Olivier:
    14 december 2009
    @ dieter: ik vrees da ze dan water aankrijgt jongske ;)
  4. Dieter:
    16 december 2009
    nah, in ne fles vloeibaar stikstof die k uit t labo pik:p
  5. esther:
    17 december 2009
    chemienerdjes :P ik zal de zon in een flessenpost opsture, en dorien u idee is ook geweldig :) xx
  6. Brecht:
    17 december 2009
    Goh zalig, ik wou dat ik kon ruilen met u, maar dat zei ik ookal tegen Els. Da's gewoon zalig hoe jullie kunnen genieten van't leven terwijl wij, aan de andere kant van de wereld, alweer zitten te zwoegen voor de komende examens. En hoe was Twilight? In't Spaans? De meisjes bij mij in de klas hebben die allemaal al gezien, en ze zijn daar zo'n grote fan van hè, constant maar daarover zagen. 'k Zal blij zijn als't morgenavond vakantie is, ben ik tenminste efkens van dat gekakel van die kiekens af. Mja wat wilt ge in een klas met 13 meisjes en 2 jongens (En dat is ook meteen ongeveer de verhouding jongens meisjes op de hele school). :p

Groetjes,

Brecht
  7. esther:
    21 december 2009
    ja brecht dan ga ge daar wel een playerke worde he :P ent sneeuwt bij jullie, k wil me de slee van de tril XD en ja k weet da els en ik pietzakken zijn, ma onze beurt om te leren kot ook nog wel xxx