Vakantie en resort!!!

23 december 2009

Vrijdag is de kerstvakantie begonnen, 3 weekjes nog minder doen dan anders :P. Vrijdagvoormiddag was er een kerstfeeske op school en hebben we tacos gegeten en in de namiddag ben ik me zus, broer en oma naar een resort gegaan. Zo een hotel met zwembad, strand en onbeperkt cocktails drinke en eten. We hadden 3 daagjes all in, dus da was wel geweldig. Er was ook animatie en een discotheekske in het hotel, dus ik heb me zeker niet verveeld XD. Eergisteren had ik een super saaie dag, da kan hier ook wel regelmatig eens gebeuren, maarja t kan niet alle dagen feest zijn. Maar savonds bleef Martina, mijn zwitserse vriendin, bij me slapen dus de verveling was dan toch alweer voorbij. Gisteren heb ik de ganse dag bij Martina doorgebracht en savonds zijn we met de uitwisselingsstudenten van mijn stad naar de armere achterbuurtjes naar de kerstversiering gaan kijken. Ik dacht dat da niet veel ging voorstellen, maar ik had het helemaal mis want de mensen versieren daar blijkbaar hele straatjes met lichtjes en poppen en... lege bierflesjes. T was echt supergezellig. Vandaag ga ik kerstinkopen doen met Martina en savonds met een deel AFSertjes naar een discotheekje proberen te gaan, hopen dat ik mag :P.

1. Dieter:
    26 december 2009
    Martinaaaa <3
    hahaha xD just kidding:p
    oooh zo 3 dage all-in lijkt me zo zalig é:D en ik maar naar n vuil strand gaan waar t 8° is -_-' xD
    ik mis uuuuuuuuuuuu
    en nu ga k verder met u chatte:p hehe:p x
  2. Brecht:
    31 december 2009
    Jammer dat de vakantie bijna weer om is. Dinsdag had ik voorgesteld om naar de film te gaan. Maar omdat bijna iedereen blok heeft, waren we uiteindelijk maar met 3 (Olaf, Wouter en ik). We kwamen toe in de euroscoop en wat bleek, bijna alle films waren zo goed als uitverkocht. Dus zijn we naar de Deen gegaan en hebben we ons daar nog goed geamuseerd.
    Dit jaar gaat 't nieuwjaarsfeestje van Bert jammer genoeg niet door. Er was te weinig volk dat kon. Dus dit jaar ga ik nieuwjaar vieren bij mijn familie in Meeuwen. (al had ik ook wel zin om naar de scoutsfuif in Genk te gaan)
    Maarja, gij ook nog een fijn oudjaar en een gelukkig nieuwjaar hè XD
  3. esther:
    31 december 2009
    merci brecht!! voor jullie belgjes ook allemaal een gelukkig nieuwjaar :) S zo spijtig da t feeske bij bert nie door kan gaan :s xx
  4. Dieter:
    1 januari 2010
    2010!
    ik mis Esther blijkbaar nog meer dan in 2009:(!
    x
  5. esther:
    2 januari 2010
    Neee want in 2010 komt esther terug!!! maar ik mis u ook!!! Voor iedereen een happy newyear!! xx
  6. Brecht:
    4 januari 2010
    Gelukkig Nieuwjaar hè Esther XD
    Ja, tof dat't eindelijk 2010 is want dan komt Esther terug ;D
    Gij hebt zeker nog vakantie ginds?
  7. esther:
    5 januari 2010
    jups, tot donderdag... mah tis eigelijk nog vakantie tot september voor mij he :P
  8. Dieter:
    7 januari 2010
    Estherrrrr, ik heb u al 4 dage ni meer gezien op msn ö mental breakdown nu:( woher bist du freulein Koll:(?! x x x
  9. Brecht:
    15 januari 2010
    Haha, dag Esther.
    Ik zal nog maar eens iets achterlaten op uw blog. Bij Els doe ik dat bijna wekelijks omdat zij bijna iedere week een berichtje achterlaat. Dus om u niet te "verwaarlozen" (grapje :D):

Hm, waar zou ik eens wat over vertellen, over de aanstaande examens (jaja, 't is weeral van dat), de sneeuw(die nu stilletjes wegsmelt), over de laffe moord op Annick van Uytsel Kevin en Shana, de aardbeving in Haïti,... Bah zoveel negatiefs :(

Positief, de sprankelende muziek van Mozart die op dit moment uit de hoofdtelefoon op mijn hoofd stroomt en mij de moed geeft om de komende 2 weken er weer tegenaan te gaan. Het feit dat de dagen weer te beginnen lengen en de nachten strengen (heb ik van een afscheurkalender :p), De gedachte dat als gij dit leest, denkt "Wat is die Brecht toch een zeverkont", Dat het het weer weekend is. , Dat regelmatig aan u en Els denk. , Dat ik verschrikkelijk blij ben dat ik op de een of andere manier zin geef aan mijn leven door verpleegkunde te studeren. Dat ik nog wat hout op de kachel moet gaan gooien. Dat ik zodadelijk ga stoppen met schrijven, anders denkt ge dat ik volledig aan't doordraaien ben :p

Hm...

Falderalderie falderaldera hopsasa.

Ik ben vorige week met de hond gaan wandelen in de sneeuw. Ben toen de Stegestraat ingewandeld, die volledig toegesneeuwd was. Ik kwam toen voorbij uw huis en hoorde Sky blaffen en in de garage zag ik uw ouders gezellig samen hout klieven en lol maken. En toen dacht ik, zou ik eens dag gaan zeggen. Maar ik heb het toch maar niet gedaan. Ze zouden maar raar hebben opgekeken.

In ieder geval, nog veel plezier en tot het volgende blogbericht(je),

Brecht
  10. Brecht:
    19 januari 2010
    Jezus, wat heb ik toch gezeverd een paar daag terug :D
  11. Dieter:
    19 januari 2010
    haha brecht :D examenstress precies? :p
  12. esther:
    28 januari 2010
    Ik vind t geweldig hoor brecht, u gezever!!! zijn u exames gedaan? en zijn ze goe gegaan??, ja hier gene sneeuw hoor, tis nog steeds zonneke, en ik denk da mama en papa da nog wel sjiek gevonde hadde as ge dag waart gaan zegge :) ma as ikke terug ben MOET ge echt dag kome zegge he!! xx
  13. Brecht:
    1 februari 2010
    Haha, inderdaad, het zullen de examenstress wel zijn geweest :D
    De examens zijn nu gedaan. Ik ben enorm benieuwd naar de uitslag, maar die krijgen we pas 12 februari :( We zullen zien dit keer. Het zal allesinds een stukske minder zijn dan de vorige keer. Ik zal blij zijn als ik achter ieder vak een 10 zie staan.
    Deze week is onze "stage-oriëntatieweek". We krijgen uitleg over de stage die we van begin maart tot eind april moeten lopen. 't Is best wel leuk, alleen de hoeveelheid documenten die we daarvoor moeten afdrukken,... pure papierverspilling!!! Maarja, als het moet, moet het hè ;D Deze week donderdag (04 februari) heb ik een dagje kijkstage bij het wit-gele kruis. Ik heb er echt goesting in XD Ik moet 's morgens mee met de vroege vanaf half 8 en 's avonds met de late van 18.00h tot 22.00h. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat zijn.
    Voor de echte stageperiode sta ik in het Sint-Jansziekenhuis in Genk (ZOL). Ik sta daar op de afdeling oncologie/nefrologie. Dat zijn o.a. chemotherapiepatiënten, hemodialysepatiënten en pijntherapiepatiënten. Een hele zware afdeling om als eerste jaars verpleegkunde mee te starten. Zeker als ge weet dat die patiënten zwaar ziek zijn en er zeker sterfgevallen gaan bijzijn. Maarja, 't is daarom o.a. dat ik verpleegkundige wil worden: Om zulke mensen bij te staan en hen in de mate van het mogelijke het leven zo draagelijk mogelijk te maken.
    We zullen wel zien als het zover is, ik kijk er eigenlijk echt wel al naar uit :D
    Iets anders, Bert (onze rosse vriend) was op al zijn examens geslaagd, dus tot nu toe heeft ook hij nog zicht op een zomervakantie zonder herexamens. En dat ondanks het feit dat hij een kleine maand voor zijn examens begonnen, pas te weten kwam dat hij nog enkele vakken extra moest bij instuderen. Chapeau voor die gast. Maarja, niet enkel voor hem. Ook voor iedereen trouwens van onze vriendengroep die z'n examens goed heeft afgelegd.
    Ik ben vandaag (maandag) Kathleen Palmaers nog eens tegengekomen. 't Deed me deugd haar nog eens te zien. 't Gaat goed met haar. Ze heeft, net als de meeste Khlim-studenten, gedaan met haar examens. Of ze goed of slecht zijn, weet ze net als ik nog niet.
    Och, we zullen wel zien hè XD
    Ik zal beter maar stoppen met schrijven want ik heb zo te zien al een heel kortverhaal bijeen :P

Tot de volgende ;D

Brecht
  14. esther:
    2 februari 2010
    K hoop in ieder geval dat jullie allemaal super goe gaan hebben, en da van Bert das ook wel goe gedaan he :P