...

15 oktober 2009

Tis alweer een tijdje gelede da k nog es een berichtje op blog heb gezet. Alles ga hier nog steeds goe me mij en t blijft hier tof. We zijn niemeer echt iets gaan bezoeke ma k heb wel vanalle andere dingen gedaan. Dit weekend ben k 2 keer na restaurant geweest me mense van de klas om da der iemand jarig was. Zondag ben k met mijn familie na een baseballwedstrijd gaan kijke, Baseball is hier net zo belangrijk als voetbal in Belgie. De 2 grootste clubs zijn Lesey uit Santo Domingo en aguilas, de club van mijn stad. En mijn stad heeft gewonne duhhh!!!  K ben ondertusse ook na dansles geweest om merengue batchata en salsa te lere danse, k wil da echt wel leren want k ben momenteel een grote dansschande. Vorige week ben k ook nog met een uitwisselingsstudente van noorwegen en eentje van finland een ijsje gaan ete en beke rondgehangen in 'la plaza', das een schoppingcentrumke da hier heel dicht bij is, ma de winkels zijn daar vrij duur ten op zichte van andere winkels dus tis echt gewoon een plaats geworde voor ons om me elkaar te kunne afspreken. Tis wel fijn da die twee meiskes zo dicht bij me wonen. Er zijn nog 4 andere studenten hier in Santiago, maar die heb k tot nu toe nog nie veel gezien. Op school ga ook alles goe, de lesse blijve saai maar k begin nu wel echt te zien wie mn vriende zijn. Int begin vroeg iedereen altijd alleen dinge over Belgie, k was precies een infobalie van een reisbureau ofzo. Ma ondertusse zijn sommige me wel as een echte vriendin gaan behandele en die vrage dan nie alleen hoeveel mense er in belgie wone en of we belgisch praten. Fanny, das een vriendin die bijna altijd bij me is, zowa mn beste vriendin van de klas, die kan alleen spaans en toch verstaan we elkaar serieus goe :) Ben ik wel blij om want das een teken da mijn spaans er tog al een beke op vooruit gegaan is. Wa k wel wa spijtig vindt is dat ze zo weinig uitgaan savonds, ze zijn er echt zwak in :P maar k vrees dat da vooral door de ouders komt. K denk da Laura en ik nog de persone zijn die t meest uit kunne gaan, en das echt nie vaak en meestal ist om half 1 terug thuis. de watjes!! :P xxx

1. Dieter:
    16 oktober 2009
    eindelijk nog es n nieuw stukje op je blog:D! ben blij om te horen dat alles goed het u gaat:D en da ge uwe draai daar nu precies toch n beetje tegoei gevonde ebt;)! Haha, ben eens benieuwd oe die salsalesse enz gaan lope daar:p ge kunt t ons hopelijk allemaal lere als ge trugkomt xD
    is zo'n baseballwedstrijd wa? Da lijkt me wel es cool om te zien:D
    ge mist ier in belgie alleszins ni veel: tis ier al n hele week slecht weer:p beetje eentonig aant worde xD
    seg, voor da uitgaan: neem die watjes gwn mee op sleeptouw:p lichte dwang (of zeg gwn dat er een radioactieve mier in hun toilet zit;)).
    Voor de rest: mooie foto's ö jaloers ö! die rond die boom is wel lache haha xD (ma die ad k al gezien:p)
    go go go met da spaans en met die salsa:D ik mis uuuuu!!

x x x

P.S.: khoop da t toiletprobleem opgelost is en da ze de rijst ni ebbe gevonde muhaha:p
  2. Okke:
    16 oktober 2009
    Estherrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,

I mis you! ik hoop echt dat t heel goed met u gaat en dat ge geniet van u sabatjaarke want ja dat kan tog niet anders dan zalig zijn... amuseer u nog meid
    tot gauw (msn)
    dikke zoen
    Okke
  3. esther:
    19 oktober 2009
    Ik mis jullie ook Okke en Dieter!!!! ei pssst donderdag 8 juli 2010 versuz he :P k heb tege dan wel wa in te hale XD ma mijn zus ga ook wel graag uit he, ma we moge gewoon nie zo veel weg savonds, maar misschien later op t jaar :) xxx
  4. Dieter:
    19 oktober 2009
    reken er maar op dat het feesje wordt als ge trugkomt :D ! en da uitgaan zal wel kome ja ;) don't worry :D x x x
  5. Olivier:
    hoi esther!!!
    donderdag 8 juli versuz? fine by me ma beware of the jetlag xd

miss u!!!
  6. olaf:
    22 oktober 2009
    ik kom zeker mee naar de versus dan en els krijgen we dan ook wel mee :) we zullen u wel komen toejuichen als ge thuis komt als ge da optijd laat weten
  7. Els:
    11 december 2009
    amaai gy hebt echt te klagen! ge hebt 7 andere uitwisselingsstudenten in u stad en ge kunt drinke wa ge wilt! ge kunttenminste uitgaan het interesantste hier is Brueggers. waar ge koffie en warme choco kunt krijge. maja ik heb ook nie te klage alleen heb ik nu sneeuwlanschap[pen in plaats van zon zee en strand. :)

Ik mis u esther!!!!!!!!!

ma ik kom zeker mee naar de Versus! denk maar nie da ik tot 8 juli wacht op u. ;)

groetjes