vamos a la playa!!!

30 september 2009

Eidelijk ben ik naar zee geweest!! Dit weekend en t weekend ervoor. T eerste weekend was aan strand hier dicht bij huis. T was er mooi en t water was megaproper. Dag derna zijn we dan na een rivier en waterval geweest... maar dat was allemaal nix vergeleke me afgelope weekend: ik ben naar de mooiste stranden v dominikaanse geweest, ja die witte strande met massas palmbome, blauwe zee cocosnoten en veeeeeel zon. T was er echt geweldig mooi. K ben er samen met mijn gastouders, een tante en een nicht v mijn gastmama met haar man natoe geweest. T was 5u rijde, ma dan wel op dominikaans tempo en we zijn er dan ook t ganse weekend gebleve. We zijn ook met een bootje naar een klein eilandje geweest, wa ook geweldig mooi was. Tis echt zoals in de reisboekskes. K heb zelfs cocosmelk met een rietje uit cocosnoot gedronke en mn pintje werd telkes terug bijgevuld met t oooh zo lekkere bier van hier: Presidente!! T was wel spijtig da mijn gastzus nie mee was, maar we hebbe exames en ze moest lere. K heb ook exames, mahja mijn punte make tog nix uit en da vinde ze hier geen enkel probleem :P Vandaag kan ook niemeer stuk: k heb immers vers stokbrood met nutella mmmmmmm... Tis ne keer iets anders dan da hard brood da ze hier altijd ete, daar kunt ge ene mee doodkloppe... maar nu heb ik dus en bakkergevonde, heel dicht bij huis. Seffes ga k nog naar een klein feeske van een andere uitwisselings studente want ze is vandaag jarig, das tog plezant he zoveel tijd hebbe terwijl t exames zijn :P xx

1. Dieter:
    30 september 2009
    whaaaaaa! Ik wil ook naar zo'n strand ö! Gij hebt daar echt de time of your life é xD doeme ben jaloers:D blauwe zee, cocosnoten, wit zand <3!
    Dominicaans tempo = slakketempo:p? Nooit bij mij in de auto gezete wrs dan xD
    vers stokbrood met nutella! alweer jaloers xD haha:D ma da hard brood is ook handig é, ge weet oe ge t moet gebruike:p (tenzij ge vergeet wat ik tege u zeg:p)
    allez, blijf ma goed feeste, ge ebt nog 300 dage de tijd 0_o :p veel plezier daar, kmis u! x

P.S.: kwou da k ier ook zo exames had

P.S.2: hebt ge daar geen palmboom kunnen pikken voor mee te nemen?
  2. esther:
    1 oktober 2009
    ja k weet nog wa ge gezegd hebt: brood waar ge ene mee kunt doodkloppe... das ook handig dan kunt ge t moordwape gewoon opete XD
  3. Dieter:
    jaaaa xD ge weet t nog!
    allez, nu nog op zoek naar die mangodief! Moordt Esther, en eet stokbrood!
    Zo wordt ge natuurlijk ook rond, als ge telkes uw stokbrood moet opeten... Stel u voor da slachtoffer 39 uw mango ad:P
  4. Olivier:
    1 oktober 2009
    haha tis nogal feesje @ republica dominica zo te zien ;)!
    taak voor binnen 300 dagen mee te nemen:
    miss you!!! x
  5. chris peeters:
    4 oktober 2009
    hoi Esther,
    ik heb de weg naar jouw blog ook gevonden! Het gaat je daar blijkbaar uitstekend. Geniet van de tijd daar en ik volg je verhalen mee op de blog. Groetjes,
    Chris van in de straat
  6. olaf:
    4 oktober 2009
    hallo Esther leuk te horen da het daar fijn is.
    geniet ervan en denk eraan niet teveel hoofdpijn he :p
    xx
  7. Dieter:
    5 oktober 2009
    zoveeeeeel hoofdpijn zonder Esther :( xD
  8. olaf:
    5 oktober 2009
    ocharm :( we missen ze wel he
  9. Dieter:
    6 oktober 2009
    amai nog ni! zeker als ze op n yddilisch strand ligt met kokosnoten, knappe meisjes en coctails tege 20 pessos 0_o! (spamspamspam, we misse u esther!)
  10. Dorien:
    7 oktober 2009
    1 woord: JALOERS :D
  11. Brecht:
    7 oktober 2009
    Hallo Esther, 't is alweer 'n tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen (veel te druk voor school), maar nu heb ik eindelijk nog eens tijd. Hier thuis gaat alles goed, er zijn al bijna 3 weken van't academiejaar om of beter gezegd omgevlogen. 't Is plezant op school, maar zwaar. We hebben 'n speciaal soort onderwijssysteem, OGO (Opdracht Gestuurd Onderwijs), en dat eist nogal veel van de student. Ge gaat dan naar de hoorcolleges op school, en dan moet ge thuis de leerstof zelf verwerken a.d.h.v. zelfstudieopdrachten. Ze hebben ons verteld dat ge per dag gemiddeld 8 uur moet bezig zijn met uw studies. En dat klopt (bij mij toch). Al ben ik tot nu toe een van de enige studenten van mijn klas die zoveel leert. Niet dat ik dat erg vind, want ik ga nu tenslotte voor mijn beroep. Mijn klasgenoten respecteren dat ik zoveel karakter heb om nu al zo hard te werken. Sommigen zeggen dat ze wel willen ruilen. Maarja, iedereen moet de leerstof zelf verwerken.
    Vorige week hebben we de eerste praktijklessen gehad, en dat was heel leuk, gezien ik met alleen maar meisjes in de klas zit. We hebben al geleerd hoe we een patiënt moeten verplaatsen in en uit een ziekenhuisbed. Da's heel plezant. Vorige week had ik al een blunder begaan. Ik moest een klasgenote uit bed helpen met behulp van een glijlaken. En ik trok aan dat laken, maar niet op de juiste manier, waardoor ik haar helemaal niet verplaatst kreeg. Toen riep ik per ongeluk "Shit da's zwaar" met gevolg dat 't meisje dacht dat ik 't over haar had. Nuja, we hebben er eens goed om kunnen lachen.
    Ik ga iedere dag met de bus naar school. En iedere dag is er wel iemand die ik tegenkom die ik ken. Lize, Yoeri Vanderhoven, Kathleen, Benno, Gert-Jan, Bert, ¨Özgur,... Da's plezant.
    Maarja, ik ga nog eens iets op de blog van Els schrijven want das ook al lang geleden.

Tot de volgende en have fun,

Brecht
  12. esther:
    15 oktober 2009
    amaai go brecht!! super da t goe ga me u op school en k kan gelove da ge t daar fijn vindt tusse de meiskes :P xx