Hey Belgie!!

27 augustus 2009 - Santiago, Dominicaanse Republiek

K heb gisteren in mijn kort berichtje niet alles kunne vertellen omda k te weinig tijd had dus nu komt de rest:

ff een tegoeie voorstelling v mijn familia dominicana: Mijn mama v hier noemt Mercedes, papa Frank en Laura (17) is dus mijn zus. Ik heb ook een broer, Albert (20), die niemeer hier woont maar die hier wel elke dag komt. Hij studeert geneeskunde, net als zijn superlieve liefje Catherine (18 ). K heb ook een nicht Kirsis en mijn oma en andre oma daar weet k de naam nie van XD. Ma t zijn stuk voor stuk wel toffe mense.

Mijn week in het kort: Het begon dus allemaal met het vertrek op mijn favorite festival pukkelpop waar k mijn allerbeste vriendjes v de wereld moest achterlaten!! Daarna vlieger in, voor een lange reis, maar door het gezelschap v de andere belgische studenten viel t best wel mee. T zijn 4 toffe meiskes.  Toen we in de hoofdstad aankwame was t eerste wa me opviel: de warmte, de rijstijl en de krakkemikkige auto's. Dan was er het slapen bij de familie in hoofdstad en dan de aankmst in mijn gastgezin. Tot nu toe heeft mijn gastgezin al vanalles me me gedaan: nr t supermooie platteland geweest om oma te bzoeken, naar een kleine zoo geweest (soort kinderboerderij ma dan met wa aapkes en papegaaien), naar muzeum gegaan, munument v mijn stad santiago gan bezoeken... Ze doen echt wel moeite zoda k me goe voel. Ik ben ook naar een feeske v een andere gaststudente geweest, allemaal toffe mense daar en k heb daar ook vr t eerst merenge gedanst. Ik kon dr natuurlijk nix van en ondertusse heeft Laura me da een beke geleerd. Mijn gastmamais dokter, ben na een keizersnede moge gaan kijke en k mocht zelfs fotos trekken (binnekort in premiere te zien op deze blog XD) K ben na nog geen 10 min flauwgevalle :p

NU eventjes over t ete: Da valt best wel mee: tortillas, pizza, kip, rijst, salade, avocado... allemaal lekker. a dr zijn ook rare dinge: op dees moment zijn ze vis aant make, zoooo ne geur asof ze wc aant ontstoppe zijn. Gistere kreeg ik als ontbijd een "Gineo Maduro", letterlijk vertaald rijpe banaan, maar ik zal het speciaal vr jullie ook eventjes in europese normen vertalen: rotte banaan..mmmmmmmm. Das t eerste en enige d k eg geweigerd heb. Ma al bij al valt t ete wel mee.

K heb trouwens ook nog geen school, 3 september pas. Terwijl alle andere scholen al v 17 augustus bezig zijn, is mijne gesloten omda we die aant renoveren zijn XD. K heb dus chance.

Esther mist jullie xxx

1. Dieter:
    28 augustus 2009
    eindelijk, n blog:D en k ben eerste yihaa:P
    fijn om te hore da t gastgezin zo goed meevalt;) en da ge ons volgend jaar allemaal de merenge gaat leren:P die bananen moogt ge wel daarlate xD!

*kijkt uit naar de foto's:P*

x
  2. Sara:
    28 augustus 2009
    Esthertje die wij ook heel hard missen!
    't Ziet ernaar uit dat het je daar heel goed bevalt. Lukt het spaans ook al een beetje?
    Oh en ik wil ook merengue leren Ö bert ging me da ooit leren in ruil voor 2 pinten... ma die 2 pinten heeft 'm gehad maar hij heeft me nog niks geleerd =(
    dus zou jij da willen doen? ge krijgt 3 pintjes van me xp

xxx
  3. Virgine:
    31 augustus 2009
    Estheeeer! Goh ik mis u keihard! Het klinkt wel allemaal heel tof daar zo! En ge moet veel foto's pakken zoda we uw heel jaar kunnen reconstrueren als ge terug zijt! :D

4. Brecht:
    31 augustus 2009
    Ola Esther, (hm lekker ijs)

Zo te lezen bevalt het u wel daarginds in de brousse :p Volgens mij zijn de mensen daar zo lui (niet negatief), 'k bedoel dat de mensen ginds weten wat leven is. Ze genieten met volle teugen van't leven. 't Lekkere eten, de auto's en rijstijl, het weer, het landschap. De ideale omstandigheden om te genieten.
    Hier in ons klein Belgenlandje is het ook wel leuk geweest tot nu toe. Weet ge nog dat ge ging duimen voor mij en Astrid, 't heeft goed gewerkt, Astrid is door en ik heb mijn rijbewijs =D En het leukste van al: mn hoogzwangere tante heeft mij plechtig tot peter van haar toekomstige kindje gedoopt XD
    Morgen begint 't school weer, mn zus gaat voor de eerste keer in lyceumrok naar school gaan (en k'hoop dat ze dat 6 jaar gaat volhouden =S) en 's avonds spring ik de trein op richting Tienen, heb vakantiewerk gevonden op een boerderij. Ga 1 week lang peren plukken.
    Heb ondertussen ook al mijn boeken voor 't volgende schooljaar gekocht, dat zijn kastaars man! Hoe ik mij daar doorheen ga worstelen, blijft mij nog een groot raadsel.
    Mja, veel te veel gezever van mij. Ik hoop dat ge u ginds nog goed gaat amuseren, en doe de mooie chiquetita's in hun strooien rokskes daar de groeten van mij (of zitten die enkel op hawai? :s) =P
    Ciao (of hoe zeggen ze dat ginds)
  5. Katrien:
    yu Esther!!!
    kben blij dat het u daar goed meevalt :p ik moet deze week vr de laatste week werken en dan heb ik vakantie en tschool mja mijn lessenrooster is gans relaxed 2 tot 4 uur les per dag :D (ma dan heb ik wel ng projecten enz) oh en iedereen wil hier zo graag de merengue leren wel ik zal meedoen :p der moet toch 1 hopeloos geval bijzitten hè :D
    kzal zeker ng es komen kijken hoe het gaat ginder
  6. Diede:
    Hey Esther :D

Goed te horen da alles daar goed gaat! Al direct een operatie mogen meevolgen, hoe vet is da :D

Hou ons zeker op de hoogte van wa daar allemaal gebeurt e!

7. An:
    hey meid!!
    tof dat je familie je daat zo goed opvangt en ik hoop echt dat dit een jaar word om nooit te vergeten!

amuseer u nog heel fel en ik zal af en toe nog wel eens komen lezen of er wat nieuw opstaat!

ik kijk alvast uit om je verhalen te lezen!

hele dikke kus en nog heel veel plezier!
  8. papa mama:
    1 september 2009
    tof we vinden het fijn dat je zoveel reacties hebt op je blog groetjes kusjes
  9. Anne:
    2 september 2009
    Esther!
    We miss you too!! =D
    Manman, volgens mij hebt ge een zalige familie daar =D Amuseer u daar zou k zo zegge =P En dans nog goed, na n paar lessen zal het wel lukken XD Kheb daar ook es ooit n cursuske van gedaan ma k kan der wrs ook niks meer van XD Misschien een opfriscursusje volgen =P (wil stiekem salsa/stijldansen gaan volgen als k er nog tijd voor heb, maar met unief gaat da wrs heel erg krapjes worden XD)
    Hier in België is t voor t moment ROTweer, hopelijk hebt gij wa meer zon =D
    Veel heb ik eig ni te vertellen, alleen da ge u daar enorm gaat amuseren en k hoop dat ge na n jaar nog terug wilt komen =D
    Groetjes !
    Anne x