School

12 september 2009

Hey Belgjes,

Ondertusse ga ik al anderhalve week naar school. De lesse zijn echt pokkesaai want k versta de leerkrachte nie, ma t begint toffer en toffer te worde omda mn klasgenote me wel bezighoude tijdes de lesse. De eerste dage voelde ik me beke eenzaam op school, terwijl ze toch altijd met me omginge. Maar als ze met elkaar praten dan verstond ik da nooit en dan stond ik daar maar wat te niksen. Ma ondertusse heb k vriendinne die echt probere spaans met me te spreke, heel traag, en as k t nie versta vertale ze na engels. En raar maar waar: nu merk k da k al stukke gesprekke kan verstaan en da k ook kan zegge wa k wil zegge as ze me helpe. School is dus echt goe om spaans te lere. En ma goe ook, want mijn spaanse lesse trekke op nie veel, mijn familie zegt da k er as de maand om is ma mee moet stoppe XD. Mijn klas is een apekot, iedereen roept, schreeuwt, zingt, danst... Die stoppe echt nie me roepe als er een leerkracht is en die leerkrachte lache daar gwoon mee. Iedereen is ook echt supervriendelijk voor mij.

Gisteren ben k met mijn zus, broer en zijn lief na een discotheek geweest. Voor hun wast een discotheek, voor mij een danscafeke. Ma t was echt wel geweldig: t was ongeveer 2.5 euro inkom en dan kon ge tot 12 u gratis tusse 5 cocktails en bier kieze. Aangezien we er om 10u al ware hadde we dus mooi 2u de tijd om free cocktails te drinke. Om half 1 moeste we al thuis zijn, dus eigelijk heb ik gwoon ganse avond cocktails gekrege, en ma 2.5 euro betaald XD das wa anders dan de Deen he :p!! En hier wordt echt gedanst; zelfs ik heb ganse avond merenge en salsa probere te danse, ma dan wel de mislukte versie. Vanavond ga k naar een verjaardagsfeeske v een meiske v mijn klas, ze gaan tortillas make.

Wa k wel minder vindt is da k de zee nog steeds nie gezien heb, maar da zal nog wel kome zeker. Palmbome wel, die zijn overal.

xxx

1. Iene:
    12 september 2009
    OMG ik wil ooooook gratis coctails en palmbomen. As ge da daar vindt wilt ge mij dan is zo zaadjes sture :p kwil da toch is geprobeert hebbe, eentje in mijn tuin en eentje int park achter men kot :p ma wel tege niemand zegge anders hebbe die drek ne geflipte indruk van mij whiii :p
    Ly bestie!!
  2. Karen:
    13 september 2009
    Amai, das zijn nog andere situaties dan in de Waikiki :D
    Vandaag zijn we naar Bobbejaanland geweest en Iene heeft een foto getrokken van een palmboom ! Iedere keer als we er 1 zien, zullen we aan u denken =)
    En anders ook wel hoor ! ;-)
    Miss you !! xx
  3. Dieter:
    16 september 2009
    zalige school:D haha, doet me een beetje denke aan unief, alleen is da toch iets beschaafder:p ma ge zit daar wel goed precies haha xD
    en OMG ö 2,5 voor 5 coctails ö? Petitie voor dat in de deen in te voeren ö!
    Zee nog niet gezien? Esther, ge zit op een EILAND, er is OVERAL water rond u haha xD pak me wel n palmboompje mee volgende zomer, k vind da wel cool:D
    goed om te hore da t spaans wa vlot;) en oe zit t met de merengue? x x
  4. Olivier:
    16 september 2009
    niks kan tippen aan de dominicaanse zo te zien :p, tis te hopen da ge et daar ni TE leuk ga vinden e ;)
    de groeten, mis u!!! x
  5. esther:
    17 september 2009
    Ik heb nog geen palmboomzaadjes gezien,ma as k er vindt dan krigt gij dr zeker v mij iene :) en ja karen ik zal ook elkes keer as ik een palmboom zie aan jullie denke XD. Ik zit idd op een eilan dieter, ma ik heb t weer klaar gekrege om knal int midde v da eiland te belande :P.
    xxxxxxxxxx
  6. Dieter:
    17 september 2009
    slimme:D de volgende keer beter mikken:P en moest ge palmboomzaadjes vinden: ik ben ook geinteresseerd hoor:D of coctails:p
  7. marieke:
    dag dochter 2
    ik wil ook zaadjes...... van een kokosnoot
    habla espagnol al beter?
    kun je al iets meer bestellen dan een coctail?
  8. esther:
    30 september 2009
    Ja spaans ga al beter, k kan al redelijk wa verstaan en ook wa prate, palmboomzaadjes zijn wel een probleemke, ze zegge hier da da uit kokosnote groeit, begin da maar es op te sture :P xx